Monday, July 12, 2010

^ MaSa YaNg SeSuAi + HaNCoR ReMoK + MaAf^

Salam....

2 pagi? aper gua buat tak tido lagi???gua pun tatau...... hati tgh gundah... hati tgh pasrah... kepala tgh tintong...
pernah ker korang terfikir.... apakah masa sesuai untuk kita membicarakan sesuatu?
pernah ker korang rasa... ada ker masa yang sesuai untuk membincangkan tentang sesuatu ?
kenapa gua selalu tak jumpa waktu tu? kenapa gua tak dapat waktu tu?
dan segalanya berjalan dalam keadaan dan waktu yang tidak sesuai....
tapi apa gua boleh kata??? masa tak boleh di undur..................... :(

gua pernah rasa remok..... dan hari ni gua remok lagik :(
saket mmg saket :( ..... tapi daya apakah gua ada untuk menahan?
gua tak berdaya...... :( dan rasa remok bukan dirasai seorang..... gua tau ader yang lagik REMOK hancur dari gua..... dan gua minta maaf sebab buat semua tu.....

kenapa sejarah kena ada? kenapa sejarah selalu menghantui? kenapa sejarah selalu menjadi pedoman? kenapa sejarah menjadi halangan!! sebab tu dulu belajar gua benci sejarah :(
gua tamo sejarah berulang! FULLSTOP!

gua dah cuba ... gua dha cuba menerima.... menerima "sesuatu " yang ammmmmmaaat baek pada gua.... sumpah korang takkan jumpa yang baek mamca ni dah... tapi ianya tidak bertahan... dia hilang..... hilang sampai gua tatau nak cari kat mana.... gua cuba cari dan fahami... tapi gua taknampak... yang gua nampak.... gua yang jahat! gua yang tak tahu erti bersyukur!
dan sekarang gua nak tanya... kenapa pergi??? kenapa jauh? kenpa hilang???

ya Allah............ belum pun besar mana dugaan kau beri padaku... tapi hancurnya hati hanya kau yang tahu :( gua tak benci., gua tak marah, gua tak menyampah................................... mana salah gua.... mana punca ... mana arah ... mana gua???
gua tahu gua dah kehilangan..... kehilangan yang gua sendiri hilangkan .... kehilangan yang gua sendiri tolak... kehilangan yang gua sendiri buang ........ tapi dalam hati gua...................................................... siapa yang tahu?? GUA REMOK!!!!HANCOR!!!PECAH!!!!
tapi gua tahu tiada siapa peduli...... :( ++ kenapa tiba-tiba gua rasa, takder orang sayang gua ++

Owh SYAITAN...... ko tolonglah jauh.... jauh la dari aku.... jgn lah ko mempengaruhi perasaan aku.. janganlah kau jauhkan aku dari tuhanku... janganlah kau membawa aku jauh............ jauh dari mencintai diri, keluarga, sahabat, guru dan dia...............

kerana sesungguhnya aku amat mencintai mereka :( ................ Ya Allah ya tuhanku yang MAHA Agong....Maha Penyayang...kau lindungilah hatiku supaya tunduk padamu, dan ko peliharalah hatiku supaya sentiasa redho dgn segala ketentuanmu, dan ko siramilah nur padaku, dia dan kami....

kepada kamu, awak, u, korang, ko, hang ............. mati itu pasti.... dan gua tatau bile gua akan mati..... tapi sblm ajal gua sampai..... sebelum gua tutup mata...... sebelum mulut gua berhenti berbicara..... sebelum nafas gua terhenti..... gua harapkan korang maafkan gua......... gua minta maaf tak dapat membahagiakan korang, tak dapat memberi apa yang sepatutnya, tak dapat mencari apa yang korang nak, tak dapat jumpa apa yang korang mahu, gua minta maaaaaaaaaaaaaf sgt ...... gua harap korang tak benci gua.....

SORRY!
MAAF!
AMPUN!


gua tahu itu tak cukup....... tapi itu yang gua mampu..... NOKTAH........

p/s : pedihnya...... nyilu.....saket.... tajam..... GUA REMOK!

- rumah - gua nak pelok mama :(

7 comments:

  1. salam,

    dik, npe??? pe yg blaku?
    tetiba guwe ttarik utk amik tahu...
    dh lma x bebicara....

    ReplyDelete
  2. hmmm... :)
    biasa la kehidupan ada naek ada turun...
    masa ni kehidupan tgh tergolek turun :)
    tu la lama tak berbicara kan kan kan :)
    jum jum hehhehe :)

    ReplyDelete
  3. t'sentuh ati guwe tika mbaca blog ni.. jom3x..lu knal ke spa guwe? hehe

    ReplyDelete
  4. sapa eh :)
    bukan kakak gua ka?
    kan kan..jgn la wat gua malu..
    cara cakap cm kakak gua :P hehehehhe

    ReplyDelete
  5. klu guwe kakak lu...
    msti lu tau nyer..
    malu malu malu... iyer ke? hehehe

    ReplyDelete
  6. owh my fren..

    nombor satu: lu salah, sape tak sayang lu? gua rasa orang senang sayang la kat lu.. macam gua.. heh!

    nombor dua: gua rs mcm nk menangis bila bc entri lu.. gua tak tau gua penah rs atau tak seremok yg lu rs.. tp kan.. kalau lu mmg xnk lukakan ati 'korang' tu and ati lu sendiri, nape lu buat gak? nape lu buang n tolak 'korang', lu da xplain abes ke kt 'korang'? n 'korang' blh terima x?
    sungguhpun soalan gua byk, kalau lu xnk jwb pun xpe, gua cuma nak lu teguh dgn tindakan lu.. jgn ragu2 ok~

    p/s: gua sayang lu~

    ReplyDelete
  7. ano -> yer lu mmg kakak guwe :) tq kakak :)

    yati ->

    satu :
    wa..............gua sayang lu giler vavee lah :)

    dua :
    lu tanyer naper gua buat? sbb gua dh pikir banyak2 kali kali....
    gua tak nk lukakan sbb gua tau "korg" org baek....
    "korg" mgkn bole terima tapi tak sepenuhnya...
    btw the way.... saya tak ragu2....
    saya yakin dan saya tetap!
    tamo ubah...sekali sakit...saya tamo org laen saket byk kali.....

    p/s : gua sayang lu lagi byk...

    ReplyDelete