Monday, October 10, 2011

^ ApAbiLa gUa MeNgUnJuNgI KeDaI DoBi ^

Salam

Haloo

Luorang baca gua punya tajuk...jangan la nak cop gua tak rajin basuh baju keyh

Ini baru pes time gua pi hanta baju dobi

Kengkonon sebab baju sesantek gua tamo la buang tenaga dan peluh basuh sendiri

So gua pun dgn tabahnya hantar 3 helai

Satu baju khatam – kaler pink...eh pink? Merah jambu la sedap sikit kot bunyinya

Satu baju dinner * yg pki malam nikah *– kaler biru turqoise

Satu baju nikah – kale rputih yang cantik cun melecun da bomb tebabboo tu

3 helai 36 hengget

Gua hanta dedekat umah jer..sep duhet minyak...gua hanta dedekat sudey

So gua kene collect baju tu seminggu lepas hantar

Tapi gua terbabas makanya gua hamek lepas 12 hari baru gua pi hamek baju

Situasi dalam kedai dobi Sepakclean

Minah A : ok ni baju akak

Gua : ok terima kasih, eh dik dik ni baju biru ni mana lace dia?

Minah A : owh kejap yer akak....*pergi cari*

Minah A : yang ni ker kak?

Gua : ha ah..terima kasih dik * penuh sopan santun *

Tetiba gua rasa cam nak cek selai selai baju

Tetiba muka gua tuka kaler rainbow

Gua : dik..apahal baju ni boleh jadi camni? * dah kurang supan santun*

Minah A : Minah B....baju ni kamu basuh ya

Minah B : ya...

Gua : apahal jadi camni?

Minah B : owh kakak, kaka suruh dry clean tapi saya takut rosak, jadi saya cuci tangan

Gua : hah? Abis smpi jadi cmani...nak buat apa?

Minah B : Saya dah cuci, baju tu yg turun kaler

Gua : kepala hotak hang * eh dalam hati jer la *

Gua : tak...kenapa jadi camni..kalau dah tahu turun kaler kenapa basuh lagi...saya suruh dry clean bukan basuh tangan * sbnrnyer gua dah nak nanges time ni*

Minah B : tetap mempertahankan dirinya

Gua : saya tak nak baju ni..awak amik balik basuh balik saya nak kaler putih balik...baju ni it cost me **** ringgit ...ni baju kahwin saya tau

Minah B : ya saya cuci kembali kak * oi maaf mana?? *

Gua balik...

Gua tak puas hati...gua kol hotline sepakclean..

Gua dapat cakap dgn sorang perempuan....

“macam ni..esok saya akan ke cawangan shah alam dan tgk apa yg berlaku, esok saya kol puan”

Esok...tet...takder tepon pun

Lusa ( jumaat)

“ok amal, saya lin, saya dah tgk baju tu mmg turun kaler, n dieorang dah cuci balik baju tu dry clean, tapi sekarang baju tu dah koyak sikit kat ketiak, tapi jgn risau ...kita dah jahit balik kat situ, kalau ikut prosedur, baju yang rosak kita akan bayar 10 kali ganda harga cucian....”

12 x10 = 120 hengget?? Erk...kain tu jer gua beli 550 hengget...tak campo upah.....

Gua time ni dah maki bertubi tubi tubi * dalam hati jugak la*

Gua : so macam mana...takkan nak baya 120 jer...tak boleh macma tu

Lin : bagi saya bincang dgn bos....amal fikir elok2 120 ringgit tu atau macma mana

Gua : saya tak leh fikir..nanti saya kol balik

Gua mengadu kat encik susu, kat mama gua, kat pak ngah gua, kat along gua

Petang sikit gua kol lin tu balik

Lin : so macam mana?

Gua : saya rasa 120 tak berbaloi langsung dgn baju saya tu

Lin : macma ni lah bos saya sanggup untuk bayar 500 ringgit

Gua : tapi baju tu lebih dari tu...itu Cuma separuh jer harga baju tu..saya minta kalau boleh baya dlm 800

Lin : nanti saya bincang dgn boss saya isnin saya update amal k

Gua : tolonggggggggggggggggggggggggggg la saya......

Isnin yang hening

Tetet * bunyi meses*

Lin : amal bos i takder hari ni esok baru dia bagitau..* ada la pjg2 dia tulis*

Gua : ok ..plis update me tomorrow

Selasa

Lin : sori amal...bos i cakap esok baru dia bgtau keputusan, esok kalau dia tak bgtau jugak, i push dia

Gua : jangan la buat say camniiiiiiiii * gua dah komfem komfem berdosa bertimbun timbun sbb gua dah mencarut pada dia berbakul bakul * again..dlm hati jer la...

Lin : i cuba yang terbaek amal...

Gua : tunggu dgn tabah lagi hari esok

Gua tetiba teringat pasal keberkatan sebuah perkahwinan, encik tutu * masa tu la encik tutu* pernah bagitahu gua pasal keberkatan sebuah perkahwinan....baju dia yang tempah untuk nikah ngan dinner semua tak leh pakai..semua kene buat balik last minit...seb baek la ada yang sanggup buat within 5 days...sekarang ni gua plak...

Mungkin ada benarnya pasla keberkatan ni......oi oi bukan nak kata perkahwinan gua tak berkat yer...pukul kang...Cuma gua rasa ini caranya Allah nak uji kesabaran gua

Sebab gua mmg pelik....gua tak marah marah pun orang dobi tu.....gua cakap bebaek jer...gua pun tatau naper gua baek dgn dieorang..dieorang guna ubat guna2 kasik gua tunduk kot...:)

Tapi kepada mama dan encik susu mmg bernanah la...sebab gua dok bebel bebel kat dieoranag....

Encik Susu hehari dengar gua bebel J heheheh

Sebenarnya..gau dah tatau nak rasa apa...sedih? geram? Tak der rasa?kecewa? ntah....

Tapi gua dah anti SEPAKCLEAN kaler oren!

Baju gua dari putih cantik...sila tengok gamba nikah gua....cantikkan...sekarnaag baju tu dah ada tompok2 oren dan hijau..semua beads n kaler kaler daun dah takder kaler....dan koyak di ketiak!!!!

Owh VAV*** kan...eh eh dalam hati jer carut

~ kat opis~

1 comment: