Thursday, December 8, 2011

^ ReVIeW NiKaH - Khemah ^

Salam....

oke...sekawang gua nak citer pasal khemah :)
dekat kedah bukan cam kolumpo...nak cari khemah cecantek sumer..
ada...memang la ada nyah...tapi tak semudah yang disangka...
yang khemah dia kotor bagai, yang takder skirting, yang tak der kaler...
waduh waduh....tak syiok la kan...kalo khemah kotor kotor ni...
gua mmg la tak suka hamat....tapi ntah cemana gua dok search search dok klik klik gua ter klik ni tempat Pak Ku ni.....

memula gua cam musykil sebab dah la tak hapdet dia punyer blog..tahun 2010 kot...tahun lepas tu...tapi dah itu jer yang gua jumper dalam tenet..so gua berpikiran..tempat ni agak canggeh la kan...huwa...gua dah pikir..cari khemah belang belang biru putih tu jer....erk? no..no...no..

pehtu gua pun dgn pantas nya kol...mau tak ada lagi sebualn lebih jer kot time tu.....cakap dengan Pak Ku...dia tak suka sgt cakap dlm fon ..dia suh datang terus jer terus tempat dia.....so weekend tu gua lari balik kedah gi tempat pak ku ni dgn mama, kalau sapa sapa tau shell kat jalan langgar dekat masjid bukhari tu, hah kona masuk situ..ada tempat khemah depan sekolah rendah tu..hah tu la tempat dia....

masa gua pergi tu..gua dah macam nak pisan....wa...buruknyerrrrrrrrrrrrrrr tiang tiang dia....TIDAK!!!!!!!!! TIPAH TERTIPU dgn blog dia!! TIDAKKKKKK LAGI....buruk! buruk!

tapi gua terberkenan dengan kakak yang entertain tu......sgt la friendly asek sengehh jer memanjang...and pak ku tu pun friendly... :) so gua macam terbukak hati dah..mama pun dah tersenyum manja :) tengok!!!senang jer nak guda hati gua ni...cakap lelembut n sesupan dgn gua..kompom gua terguda

gua : pakku ni nak bayar depo berapa?
pakku : tak payah deposit..nanti kita ukur kawasan umah pahtu baru kita kira
gua : nak cop date pakku..nak kena bayaq la kot no
pakku : dah cop la ni dah dtg sini..tak gaduh bayaq la...

see...mudahkan :)
so dlm seminggu camtu dia dtg umah ukur segala...and bgtau khemah aper yang sesuwai....
so masa hari pasang tu..gua mmg dah teramat redha dgn outcome tiang buruk dia tu...huhuhuhu...

halo halo....dulu cikgu ngajo taknak dengar bebetulll..kan cikgu dah bilang.. " dun judge the book by its cover " deng!!! BETUL nyahhh oii...wlupun background dia tak semenggah...tapi kaler yang dia bawak..buat gua nak lompat tinggi2......gua sukak gilak!! kombinasi kaler yang wallah :)
gua suka cara dia combine orange n turqoise..tantekkkk! tenok meja beradab ni...ribbon orange dia...buat gua melted :)



pastu dia kasik kiteorang khemah 20x30..eh ker 30x40 bapak beso kan? yang bentuk hemisfera tu.....best giler weih...dah macma khemah karnival sure heboh dah...tu nampak ostat mat amen...dah macma retis kan :) main sign sign bagai bawah kehmah yang besaq amat tuh


tiang tiang yang gua kata buruk tu...habes dia balut dengan kaler oren.....tantek tantek...ni gambo dari rumah pakngah....so nampak sumer oren n turqoise jer...kan super gojes tu :)

dah habes sebulan majlis...penat Puan AC ni dok kol Pakku hari hari...nak bayo duit khemah

Puan AC : HAh ni kira macma mana khemah haritu ni
PakKu : ALah..nantilah bila PakKu free PakKu pergi rumah
Puan AC : Dah dkt sebulan ni....tak bayar satu sen pun lagi
PakKu : alah...tak lari kan? pakku tau puan tak lari lari punya..rumah cantik2 takkan nak lari kan...
++hahaha..pakku...mesti ader orang lari angkut barang lari rumah taknak bayo sewa khemah pakku kan++

oke konklusinya.....kalo hangpa ni dok alor setar nak cari khemah....sila kol Pak Ku IBrahim 013-4091388...terbaek wok......Pakku time kaseh..buat khemah saya jadi tantek sangat :) lap u lah...eh eh :)

~ homie ttdi ~ nak men saidina ngan encik susu sama budak kecit firdaus

No comments:

Post a Comment