Sunday, May 30, 2010

^ KaTa HaTi ^

Salam...

Benarkah kita kener ikut kata hati?
bukankah ikut kata hati mati ++gua tamo mati lagi hoih++
Bila perlu hati dikongsi?
Bila perlu hati memberi?
Bila hati perlu kata ya?
Bila hati perlu kata tidak?
Bila hati perlu merasa?
Bila hati perlu terasa?

Gua tanyer sumer ni kat mama gua,kakak gua++adekan long++ kat uncle gua....
Sumer bagi jawapan....."teh kamu tahu yang tarbaek"
But now i dun....camno...
patut ker gua beri?? atau gua menarik diri....giler giler
apa dah jadik nagn gua nih?
gua karat? gua spoil kan segalanya?
gua tatau seyhhhhhhh....


tapi gua suker ni...suker ker? tak suker sbnrnyer

satu:
dari sorang sakit, dari sorang gembira....,lebih baek berdua

dua:
biler hati tak leh buat keputusan antara dua, tiga, atau empat pilihan
sbnrnyer hati belum tetap...dan mungkin semuanya tu bukan untuk gua...

tiga:
"kita ni jangan sentiasa mendahului Allah dalam apa jua keadaan pun"++gua curik dari sini ++
ye kiter perlu rancang....tapi bila rancangan melampaui jangkaun..
patut ker gua terima dan telan jer? patut ker gua diam?patut ker gua redha?
sedangkan gua tak setuju.....gua diam saja...tapi menjadi maksud berbeda pula...

kebondeng marang steper...mencik!!!!gua dah kater sorang lagik best!!!

- umah -ko apohat weih...dalam hati ader taman berduri durian:P

7 comments:

  1. oit.. what the story?? what the happen? y never tell me?? or even ask me?? _pumpkin

    ReplyDelete
  2. hahha wut to do with my hati dear :p
    yeh....i mahu hidup dgn cikpumpkin jer buleh...erkhhhhhhhhh.....before u n ketot together la :)

    ReplyDelete
  3. aku rasa:
    memang kadang-kadang ati pun tak dpt buat keputusan, tp, kate2 mama, along n uncle lu mmg betul.. hanya lu je tau yg terbaik.. lu tau kot. ke lu mmg tau, tapi lu takut.. takut bt pilihan yang salah.. tapi lagi, sekuat mana hati lu nk buat keputusan, sekuat tu jugak, hati lu akan cuba untuk mencari yang terbaik, mesti ada jalan punyaa~

    tapi..
    ni gua rasa je. gudluck dalam mencari yang terbaik :)

    ReplyDelete
  4. hehehe...dan gua nak tersengih...
    tu dia cik adik kita tengah perah otak...

    it is you...and always you...
    lu akan rasa tenang masa buat decision...TENANG...
    bila tenang, insya-Allah decision tu lah yang betul...

    apa-apa pun jangan mendahului Allah...mintak petunjuk..:)

    p/s: gua sebenarnya tak tau pun gua kasi nasihat tentang ape ni...

    ReplyDelete
  5. @ yati : kadang2 gua rasa jawapan gua tu dah betul dan gua macma dha tetap hati...tapi biler external factor memberi pandangan atau halusinansi? jawapan tu mudah pula bertukar....arghh tak tetap hati ker gua ni..atau gua tamak??

    @ yayan : gua tak tenang la yan skrg ???

    ReplyDelete
  6. kehkehkeh adik manis...gua off topic kejap..
    gua rasa gua suka statement lu...jgn kita mendahului Allah...isk tetiba tersentuh laa...

    thanks amal...sebab share hehe

    ReplyDelete
  7. @ yayan : gua pun cilok dari orang hahahah tu cik yati punyer be-lock..sila lihat :P

    ReplyDelete