Saturday, February 19, 2011

^ DiY - PaRt OnE ^

Salam

masih ingatkah lagi post gua sblm ni mengenai DIY :)
yeh kepada yang kenal gua, lu orang pasti tahu tgn gua ni amat la the rock kerasnyer :)
tapi kali ni gua nak buat jugakk..tak kire....tak kire...
gua nak sep bajet jugak....


first : gua blaja buat origami :) ngeh ngeh,...
sila beli kertas sekeping berharga singgit 5 posen untuk buat origami ini....
kertas sekeping itu...kamu garis pajang2.....then kasik potong ikut ketebalan yang disukai:)
gulung gulung gulung....hingga menjadi bunga ros yang cumel seperti ini..pastu gam kan hujung dia .....





sepatutnya....bunga bunga rose itew gua kene lekat lekat kan kat gabus bolat...untuk menjadik seperti di bawah ini...tapi nampaknya DIY yang stau nitak jadik huhuhu :( gua kener buat +- 30 kuntum patutnya...tapi siapnya 8 jerk :( maka tak jadik la bola bola ros gua...




DIY yang kedua :
oke menggunakan kertas yang sama...dan ketebalan yang sama....
....kemudian lipat dua kertas itu dan stepler menjadi seperti ini :)
++ sila abaikan stepler yang senget benget itu hokeh! ++
pastu amik 8 kumtum maka gamkan kat hujung stepler itew..lekatkan mereka.....
dan..sila potong bulat sebesar bentuk 2 posen....dan lekatkan di kedua dua belah pihak...
tara........................... :)
oke DIY yang ni menjadi....buat +- 40 kuntum......


pastu cik along telah membalut batang lidi itu dengan kaler merah dan cocok di bunga nan comel ini...so gua pun taruk la kuntuman bunga yang tak semerbak itu di sini :)









tapi kat sini gua tak letak la...nanti tak fresh fresh pulok :)... sila tahu daun silver yg cun itew ngan bunga merah nan menyala tu puan AC yang sponsor .. :) katanya letak bunga kertas tu nampak cam main2.. bagi la nampak betoi2 sket2.. kakaka gua sayang mak gua seyh :)




p/s : been booked!! :) hehehehehhe

tunggu next DIY...gua tahu lu suka!! gua pun suka yehhhhh

-home- suka!

4 comments:

  1. hani..aku pun sukeee!!
    booked!!1 keh keh...deposit dah dibayo :)
    tggl full payment jer..tungguuuuuuuuuuuuuuu :)

    ReplyDelete
  2. Bunga ros merah tu gam kan atau letak je kat atas alas dulang tu ?

    ReplyDelete
  3. Bunga ros merah tu gam kan atau letak je kat atas alas dulang tu ?

    ReplyDelete